code: A2213      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 2
naam: Industriële economie en bedrijfshuishoudkunde D: demand chain management
internet: rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel
voertaal: Nederlands
docent(en): prof.dr. H.R. Commandeur, dr. E. Verwaal
contactpersoon: prof.dr. H.R. Commandeur
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: -
toelatingseisen: -
aanbevolen: -
onderwijsvorm: hoorcollege, 2 uur per week
tentamenvorm: mondeling
tentamenperiode: in overleg met docent en aanvragen via Bureau Studentenadministratie
tentameneisen: -
tentamenstof: verplichte literatuur + collegestof

Doelstelling

Inhoud

De modulen A2210/1/2/3 - Industriële economie en bedrijfshuishoudkunde A, B, C en D schenken aandacht aan strategische 'technologie-product-markt' vraagstukken van ondernemingen die op industriële markten opereren. Kernbegrippen hierbij zijn industriële marketing, marktgerichte productontwikkeling en strategische samenwerking.

Het onderwerp van deze module is: Demand Chain Management.
Het kernonderwerp in deze module wordt gevormd door mass customization. De klant/consument stuurt de keten aan. Processen (logistieke en productie) moeten hierop worden afgestemd.

Onderwerpen die o.a. zullen worden behandeld zijn:

Verplichte literatuur

Syllabus en boek

 29-1-2002