code: | A2210 | studiebelasting: | 3 sp | periode: | sem. 1 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Industriële economie en bedrijfshuishoudkunde A: waardeketenanalyse | ||||||
internet: | rooster | ||||||
opleiding/fase: | econ/d23/profiel | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | prof.dr. H.R. Commandeur, dr. E. Verwaal, e.a. | ||||||
contactpersoon: | prof.dr. H.R. Commandeur | ||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | - | ||||||
toelatingseisen: | - | ||||||
aanbevolen: | - | ||||||
onderwijsvorm: | hoorcollege, 2 uur per week | ||||||
tentamenvorm: | mondeling | ||||||
tentamenperiode: | in overleg met docent en aanvragen via Bureau Studentenadministratie | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | verplichte literatuur + collegestof |
De modulen A2210/1/2/3 - Industriële economie en bedrijfshuishoudkunde A, B, C en D schenken aandacht aan strategische 'technologie-product-markt' vraagstukken van ondernemingen die op industriële markten opereren. Kernbegrippen hierbij zijn industriële marketing, marktgerichte productontwikkeling, strategische samenwerking en de inrichting en besturing van bedrijfskolommen.
Het onderwerp van deze module is: Waardeketenanalyse en houdbaar
concurrentievoordeel.
Een economische analyse van de waardeketen en het vinden en vasthouden van
economisch voordeel zijn niet los te zien van en vormen een essentiële schakel
bij ketenanalyses en bedrijfskolom- en structuurvraagstukken.
Thema's die aan bod komen zijn:
Syllabus en boek
|