code: A2217      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 2
naam: Marketing research 4: Large datasets
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel, ectrie/d23/major
voertaal: Nederlands
docent(en): dr. J.C. Bioch, prof.dr. Ph.H.B.F. Franses
contactpersoon: prof.dr. Ph.H.B.F. Franses
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: op eerste college
toelatingseisen: -
aanbevolen:
  • A2214 - Marketing research 2: Marketing research and marketing mix instruments
  • A2215 - Marketing research 1: Principles and theory of marketing research
onderwijsvorm: hoor- en discussiecolleges, 2 uur per week
tentamenvorm: opdrachten en tentamen
tentamenperiode: mei/juni, augustus (herkansing)
tentameneisen: -
tentamenstof:

Doelstelling

Inhoud

Door de opkomst van Internet en CRM ontstaan steeds grotere klantendatabases (A.H. klantenkaart etc.). In deze module wordt dieper ingegaan op de toepassing van allerlei datamining technieken om informatie uit deze grote databases te verkrijgen. Hierbij kan je denken aan principale componenten analyse, maar ook aan neurale netwerken.

Verplichte literatuur

Wordt nader bekendgemaakt.

 12-4-2002