code: A2217      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 2
naam: Marketing research 4: nieuwe ontwikkelingen in marketingonderzoek
internet: http://www.few.eur.nl/few/edu/vak/a2217/
opleiding/fase: econ/d23/profiel
voertaal: Nederlands
docent(en): prof.dr. Ph.H.B.F. Franses, e.a.
contactpersoon: prof.dr. Ph.H.B.F. Franses
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: eerste college
toelatingseisen:
gewenst:
  • A2214 - Marketing research 2: data-analyse
  • A2215 - Marketing research 1: onderzoeksopzet en -planning
onderwijsvorm: hoor- en discussiecolleges
tentamenvorm: opdrachten en tentamen
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof:

Doelstelling

Inhoud

Net als in module 3 wordt er hier een verdere verdieping gegeven. In het marktonderzoek doen zich allerlei nieuwe ontwikkelingen voor, zoals het ontstaan van grote klantendatabases (A.H.-klantenkaart etc.), de ontwikkeling m.b.t. Internet en de steeds grotere aanwezigheid van scanninggegevens. Maar wat kun je eigenlijk met deze data als onderzoeker en hoe moet je deze databases analyseren. In deze module wordt hier uitgebreid bij stilgestaan.

Verplichte literatuur

 9-3-2001