code: A2216      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 2
naam: Marketing research 3: geavanceerde onderzoeksmethoden en -technieken
internet: http://www.few.eur.nl/few/edu/vak/a2216/
opleiding/fase: econ/d23/profiel
voertaal: Nederlands
docent(en): prof.dr. Ph.H.B.F. Franses, drs. P.C. Verhoef
contactpersoon: drs. P.C. Verhoef
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: eerste college
toelatingseisen:
gewenst:
  • A2214 - Marketing research 2: data-analyse
  • A2215 - Marketing research 1: onderzoeksopzet en -planning
onderwijsvorm: discussie-colleges
tentamenvorm: 3 opdrachten in teamverband
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: -

Doelstelling

Inhoud

Waar in module 1 en 2 de basis van het marktonderzoek is behandeld, wordt er in deze module en in module 4 een verdieping gegeven. De verdieping in deze modulen is vooral gericht op het bekritiseren en doornemen van wetenschappelijke artikelen, het ontwikkelen van vragenlijsten en schalen en toetsen van een theoretisch model.

Verplichte literatuur

 9-3-2001