code: A8333      studiebelasting: 9 sp      periode: sem. 1, sem. 2
naam: Weco. Entrepreneurship and business strategy
internet: rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel, econ/d123 (deeltijd)/profiel
voertaal: English
docent(en): mw. drs. N.A. Hofstra, drs. L.P.O. Kloosterman, e.a.
contactpersoon: mw. drs. N.A. Hofstra, drs. L.P.O. Kloosterman
secretariaat: M&O
aanmelding: bij Studenten Informatiecentrum, vóór 1 augustus of 1 december
toelatingseisen:
  • propedeuse Economie, èn
  • minimaal 27 sp uit het doctoraal-1 economie behaald  (cijfers 5,5 en hoger)

If there are less than 12 interested qualified students, the seminar will be canceled.

aanbevolen:
  • A7360 - Methoden en technieken
    Met nadruk wordt er op gewezen dat voor deelname aan de werkcolleges het vak Methoden en technieken in principe dient te zijn gevolgd. De kennis en vaardigheden die in dit vak aan de orde komen, worden in de werkcolleges bekend verondersteld. Dat betekent dat bij praktijkonderzoeken, werkstukken en dergelijke in het kader van de werkcolleges de beoordelingsnorm daar ook vanuit gaat.
  • A8334 - Weco. Corporate entrepreneurship
  • AFB01 - Communicatieve vaardigheden
onderwijsvorm: seminar
tentamenvorm: active participation during several seminar activities (preparation, discussion, chairmanship, etc.) and written contributions in the form of notes and research reports will be used to determine your marks.
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: -

Objective

  1. to develop an integrative and solutional mental framework in studying strategic and entrepreneurial theories, emphasizing the integration of functional corporate policies
  2. to develop understanding and insight in:
  3. to train social and communicative skills
  4. to learn how to study and how to deal with aspects and elements of corporate policy in theory as well as in practice.

Content

The development of strategic thought and strategic vision of an enterprise is the focus of the seminar Entrepreneurship and business strategy.
Within this seminar attention will be paid to the different functional areas, namely:

in relation to strategy and entrepreneurship.

The seminar is divided in different parts:

  1. the nature of entrepreneurship
  2. decision making and business planning
  3. managing growth and development.

Within the parts attention will be paid to:

Required Literature

Philip A. Wickham, Strategic Entrepreneurship , Pearson Educations ltd, 2001 (latest edition), ISBN 0-273-65115-3

 5-7-2002