code: A4116      studiebelasting: 3 sp      periode: niet in 2001/2002
naam: Beslissen voor managers
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel
voertaal: Nederlands
docent(en): dr. G. Antonides
contactpersoon: dr. G. Antonides
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: tijdens eerste college
toelatingseisen: -
aanbevolen:
  • A4150 - Consumentengedrag 1: Psychologie van de consument
onderwijsvorm: hoorcollege, met experimenten in de collegezaal
tentamenvorm: schriftelijk
tentamenperiode: mei/juni, augustus (herkansing)
tentameneisen: -
tentamenstof: collegestof + verplichte literatuur

Doelstelling

Inhoud

Ondernemers en managers nemen doorlopend beslissingen met belangrijke gevolgen. Veel besluiten worden niet volgens de rationele economische theorie genomen. De cursus maakt voorkomende fouten zichtbaar en geeft verbeteringen aan.

De onderwerpen zijn: vertekeningen in de besluitvorming, onzekerheid, escalatie van commitment, creativiteit, eerlijkheid, investeringsbeslissingen, onderhandelen, en psychologie van ondernemers en managers.

Verplichte literatuur

 29-1-2002