code: | A2247 | studiebelasting: | 9 sp | periode: | niet in 2001/2002 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Weco. Applied marketing research | ||||||
internet: | rooster | ||||||
opleiding/fase: | econ/d23/profiel | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | dr. A.C.D. Donkers, prof.dr. Ph.H.B.F. Franses, dr. P.C. Verhoef | ||||||
contactpersoon: | |||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | - | ||||||
toelatingseisen: |
|
||||||
aanbevolen: |
|
||||||
onderwijsvorm: | werkcollege | ||||||
tentamenvorm: | - | ||||||
tentamenperiode: | n.v.t. | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | collegestof + verplichte literatuur |
Het werkcollege Applied Marketing Research heeft als doel het zelfstandig kunnen oplossen van een marketingprobleem door middel van het uitvoeren van de opzet en uitvoering van een marketingonderzoek.
Waar in het werkcollege A2246 - Marketing engineering vooral wordt gewerkt met cases, staat in het werkcollege Applied Marketing Research de dagelijkse bedrijfspraktijk centraal. De opgedane kennis en vaardigheden uit het werkcollege Marketing Engineering moeten toegepast worden in de praktijk. Ofwel in teamverband moet er een onderzoek opgezet en uitgewerkt worden om antwoord te geven op een duidelijk probleem van het bedrijf. Hierbij kan het voorkomen, dat je zelf data moet verzamelen. Echter, het kan ook zo zijn dat je op een slimme manier gebruik moet maken van data die reeds in het bedrijf aanwezig zijn. In het verleden zijn al opdrachten uitgevoerd voor Achmea en ABN Amro. Zo is bij Achmea de winstgevendheid van klanten uit verschillende wervingskanalen, zoals Internet, direct mail en tv-reclame, onderzocht, terwijl bij ABN Amro de relatie tussen tevredenheid en klantloyaliteit is bekeken.
Wordt nader bekendgemaakt.
|