code: | A2239 | studiebelasting: | 9 sp | periode: | niet in 2001/2002 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Weco. Marketing diagnosis | ||||||
internet: | rooster | ||||||
opleiding/fase: | econ/d23/profiel | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | drs. P. Waalewijn, drs. S. Wijnia | ||||||
contactpersoon: | drs. P. Waalewijn, drs. S. Wijnia | ||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | bij Studenten Informatiecentrum, vóór 1 december | ||||||
toelatingseisen: |
|
||||||
aanbevolen: |
|
||||||
onderwijsvorm: | 4 uur werkcollege per week + zelfwerkzaamheid | ||||||
tentamenvorm: | beoordeling van cases, nota's en presentaties | ||||||
tentamenperiode: | n.v.t. | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | collegestof + verplichte literatuur |
Het werkcollege Marketing diagnosis vormt samen met het werkcollege A2245 - Marketing strategy & performance een goede voorbereiding op een toekomstig werkveld in marketing consultancy. In het werkcollege staat het doen van een marketingdiagnose voor een onderneming of bedrijfseenheid centraal. Het werkcollege begint met een aantal colleges ter voorbereiding van het veldwerk. In deze collegecyclus wordt onder meer aandacht besteed aan de marketing balanced scorecard, methoden en instrumenten gericht op informatieverzameling en de organisatie van de case-/diagnose-opdracht.
Na deze intensieve introductie rond marketingdiagnose en informatieverzameling wordt in teamverband en onder begeleiding van de docenten het veldwerk verricht. De fase van veldwerk wordt afgesloten met presentaties van de bevindingen. In de laatste colleges wordt getracht de verschillende teambevindingen te integreren.
Het werkcollege start in januari met een introductiebijeenkomst (ochtend, middag en avond) waarin het programma wordt uitgelegd, teams worden geformeerd, een crash course in marketing wordt gegeven en er ook nog tijd is voor sociaal contact.
|