code: | A2245 | studiebelasting: | 9 sp | periode: | sem. 1, sem. 2 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Weco. Marketing strategy & performance | ||||||
internet: | homepage, rooster | ||||||
opleiding/fase: | econ/d23/profiel, econ/d123 (deeltijd)/profiel | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | drs. P. Waalewijn, drs. S. Wijnia | ||||||
contactpersoon: | drs. P. Waalewijn, drs. S. Wijnia | ||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | bij Studenten Informatiecentrum, vóór 1 augustus of 1 december | ||||||
toelatingseisen: |
|
||||||
aanbevolen: |
|
||||||
onderwijsvorm: | 4 uur werkcollege per week + zelfwerkzaamheid | ||||||
tentamenvorm: | beoordeling van cases, nota's en presentaties | ||||||
tentamenperiode: | n.v.t. | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | collegestof + verplichte literatuur |
Het werkcollege Marketing Strategy & Performance staat centraal in de major Marketing Management. In het werkcollege wordt marketing bestudeerd vanuit het gezichtpunt van de aanbieder. Met behulp en gebruik van theorieën concepten en methoden worden actuele markt- en marketingontwikkelingen geanalyseerd, geïnterpreteerd, bediscussieerd en geëvalueerd.
Met behulp van state-of-the-art-literatuur, actuele cases, gastsprekers, werkbezoeken en een evenwichtige aandachtsverdeling tussen consumenten-, business-to-business- en servicevraagstukken worden de strategische implicaties van actuele vraagstukken besproken en geëvalueerd. Daarbij staat het opdoen van kennis, inzicht en het genereren van oplossingen voor actuele marketingproblemen centraal. Naast beleidsformulering wordt eveneens aandacht geschonken aan de performance van dit strategische beleid.
Het werkcollege start in september en in januari met een introductiebijeenkomst (ochtend, middag en avond) waarin het programma wordt uitgelegd, teams worden geformeerd, een crash course in marketing wordt gegeven en er ook nog tijd is voor sociaal contact.
|