code: A2245      studiebelasting: 9 sp      periode: sem. 1, sem. 2
naam: Weco. Marketing strategy & performance
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel, econ/d123 (deeltijd)/profiel
voertaal: Nederlands
docent(en): drs. P. Waalewijn, drs. S. Wijnia
contactpersoon: drs. P. Waalewijn, drs. S. Wijnia
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: bij Studenten Informatiecentrum, vóór 1 augustus of 1 december
toelatingseisen:
  • propedeuse Economie behaald
  • minimaal 27 sp uit het doctoraal-1 Economie dienen te zijn behaald (cijfers 5,5 en hoger), inclusief A2230 - Commerciële beleidsvorming 1
aanbevolen:
  • A7360 - Methoden en technieken
    Met nadruk wordt er op gewezen dat voor deelname aan de werkcolleges het vak Methoden en technieken in principe dient te zijn gevolgd. De kennis en vaardigheden die in dit vak aan de orde komen, worden in de werkcolleges bekend verondersteld. Dat betekent dat bij praktijkonderzoeken, werkstukken en dergelijke in het kader van de werkcolleges de beoordelingsnorm daar ook vanuit gaat.
  • AFB01 - Communicatieve vaardigheden
onderwijsvorm: 4 uur werkcollege per week + zelfwerkzaamheid
tentamenvorm: beoordeling van cases, nota's en presentaties
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: collegestof + verplichte literatuur

Doelstelling

Inhoud

Het werkcollege Marketing Strategy & Performance staat centraal in de major Marketing Management. In het werkcollege wordt marketing bestudeerd vanuit het gezichtpunt van de aanbieder. Met behulp en gebruik van theorieën concepten en methoden worden actuele markt- en marketingontwikkelingen geanalyseerd, geïnterpreteerd, bediscussieerd en geëvalueerd.

Met behulp van state-of-the-art-literatuur, actuele cases, gastsprekers, werkbezoeken en een evenwichtige aandachtsverdeling tussen consumenten-, business-to-business- en servicevraagstukken worden de strategische implicaties van actuele vraagstukken besproken en geëvalueerd. Daarbij staat het opdoen van kennis, inzicht en het genereren van oplossingen voor actuele marketingproblemen centraal. Naast beleidsformulering wordt eveneens aandacht geschonken aan de performance van dit strategische beleid.

Het werkcollege start in september en in januari met een introductiebijeenkomst (ochtend, middag en avond) waarin het programma wordt uitgelegd, teams worden geformeerd, een crash course in marketing wordt gegeven en er ook nog tijd is voor sociaal contact.

Verplichte literatuur

 5-7-2002