code: A0240      studiebelasting: 3 sp      periode: trim. 2
naam: Bedrijfseconomie A
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: ectrie/prop
voertaal: Nederlands
docent(en): dr. A.C.D. Donkers
contactpersoon: dr. A.C.D. Donkers
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: -
toelatingseisen: -
aanbevolen: -
onderwijsvorm: hoorcollege, 2 uur per week;
practicum 2 uur per week
tentamenvorm: schriftelijk
mogelijkheid tot deelname aan tests
tentamenperiode: maart/april, augustus (herkansing)
tentameneisen: -
tentamenstof: collegestof + verplichte literatuur

Doelstelling

Zie onder.

Inhoud

In Bedrijfseconomie A wordt uitgebreid aandacht besteed aan marketing. Vooral marketing als terrein van studie en de operationele marketing, met name de inhoud van de marketingmix-instrumenten (4 P's) zullen uitgebreid aan de orde komen.
Op basis van de marketingmix-concepten worden de beleidsinstrumenten en deelgebieden van het afzetbeleid behandeld en ingevuld.
In de colleges en werkvormen zal het accent liggen op beeldvorming, basisbegrippen en -kennis in hoofdlijnen en relevante technieken.

Verplichte literatuur

N.B. Diegenen die in het cursusjaar 2000/2001 het boek Commercieel Management 2 hebben gebruikt, maar het vak niet voldoende hebben kunnen afsluiten, kunnen gewoon aan het reguliere tentamen deelnemen. In vraagformulering en onderwerpkeuze wordt uitgegaan van beide boeken.

 29-1-2002