code: | A0240 | studiebelasting: | 3 sp | periode: | trim. 2 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Bedrijfseconomie A | ||||||
internet: | homepage, rooster | ||||||
opleiding/fase: | ectrie/prop | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | dr. A.C.D. Donkers | ||||||
contactpersoon: | dr. A.C.D. Donkers | ||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | - | ||||||
toelatingseisen: | - | ||||||
aanbevolen: | - | ||||||
onderwijsvorm: | hoorcollege, 2 uur per week; practicum 2 uur per week |
||||||
tentamenvorm: | schriftelijk mogelijkheid tot deelname aan tests |
||||||
tentamenperiode: | maart/april, augustus (herkansing) | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | collegestof + verplichte literatuur |
Zie onder.
In Bedrijfseconomie A wordt uitgebreid aandacht besteed aan marketing.
Vooral marketing als terrein van studie en de operationele marketing, met name
de inhoud van de marketingmix-instrumenten (4 P's) zullen uitgebreid aan de orde
komen.
Op basis van de marketingmix-concepten worden de beleidsinstrumenten en
deelgebieden van het afzetbeleid behandeld en ingevuld.
In de colleges en werkvormen zal het accent liggen op beeldvorming,
basisbegrippen en -kennis in hoofdlijnen en relevante technieken.
N.B. Diegenen die in het cursusjaar 2000/2001 het boek Commercieel Management 2 hebben gebruikt, maar het vak niet voldoende hebben kunnen afsluiten, kunnen gewoon aan het reguliere tentamen deelnemen. In vraagformulering en onderwerpkeuze wordt uitgegaan van beide boeken.
|