code: | A7351 | studiebelasting: | 3 sp | periode: | sem. 1 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Marketing modellen 2 | ||||||
internet: | homepage, rooster | ||||||
opleiding/fase: | ectrie/d23/major, ectrie/duaal/major | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | prof.dr. Ph.H.B.F. Franses | ||||||
contactpersoon: | prof.dr. Ph.H.B.F. Franses | ||||||
secretariaat: | E&B | ||||||
aanmelding: | - | ||||||
toelatingseisen: | - | ||||||
aanbevolen: | - | ||||||
onderwijsvorm: | 2 uur hoorcollege per week | ||||||
tentamenvorm: | opdrachten + tentamen | ||||||
tentamenperiode: | n.v.t. | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | collegestof + verplichte literatuur |
Bekendheid geven aan de belangrijkste econometrische modellen in diverse gebieden van de marketing.
In toenemende mate worden econometrische modellen gebruikt als onderbouwing van marketing management beslissingen. Het doel van dit college is om een reeks van modellen te bestuderen en te beoordelen op praktisch nut, mogelijk door de gebruikte technieken toe te passen op eenvoudige praktijkproblemen. Er wordt aandacht besteed aan modellen en technieken die gebruikt worden op het gebied van merkkeuze, aankooptijden, verkopen, marktaandelen en groeiprocessen.
2 readers, te koop op college
|