code: A7351      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 1
naam: Marketing modellen 2
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: ectrie/d23/major, ectrie/duaal/major
voertaal: Nederlands
docent(en): prof.dr. Ph.H.B.F. Franses
contactpersoon: prof.dr. Ph.H.B.F. Franses
secretariaat: E&B
aanmelding: -
toelatingseisen: -
aanbevolen: -
onderwijsvorm: 2 uur hoorcollege per week
tentamenvorm: opdrachten + tentamen
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: collegestof + verplichte literatuur

Doelstelling

Bekendheid geven aan de belangrijkste econometrische modellen in diverse gebieden van de marketing.

Inhoud

In  toenemende mate worden econometrische modellen gebruikt als onderbouwing van marketing management beslissingen. Het doel van dit college is om een reeks van modellen te bestuderen en te beoordelen op praktisch nut, mogelijk door de gebruikte technieken toe te passen op eenvoudige praktijkproblemen. Er wordt aandacht besteed aan modellen en technieken die gebruikt worden op het gebied van merkkeuze, aankooptijden, verkopen, marktaandelen en groeiprocessen.

Verplichte literatuur

2 readers, te koop op college

 29-1-2002