code: A7350      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 1
naam: Marketing modellen 1
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: ectrie/d23/major, ectrie/duaal/major
voertaal: Nederlands
docent(en): mw. dr. N. Piersma
contactpersoon: mw. dr. N. Piersma
secretariaat: E&B
aanmelding: via homepage mw.dr. N. Piersma
toelatingseisen: -
aanbevolen: -
onderwijsvorm: 2 uur hoorcollege per week
tentamenvorm: opdrachten + tentamen
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: collegestof

Doelstelling

Bekendheid geven aan de belangrijkste wiskundige modellen in diverse gebieden van de marketing.

Inhoud

In  toenemende mate worden wiskundige modellen gebruikt als onderbouwing van marketing management beslissingen. Het doel van dit college is om een reeks van modellen te bestuderen en te beoordelen op praktisch nut, mogelijk door de gebruikte technieken toe te passen op eenvoudige praktijkproblemen. Er wordt aandacht besteed aan wiskundige modellen en technieken die gebruikt worden op het gebied van consumentengedrag, hun reactie op reclame, op promoties en op nieuwe productintroducties.

Verplichte literatuur

Readers, te koop op college.

 29-1-2002