code: A4154      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 2
naam: Marketing van beurzen en events
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel
voertaal: Nederlands
docent(en): mw. drs. K. Wiegerink
contactpersoon: mw. drs. K. Wiegerink
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: tijdens eerste college
toelatingseisen: -
aanbevolen: -
onderwijsvorm: gecombineerd hoor-/practicumcollege (+bedrijfsbezoek), 2 uur per week
tentamenvorm: schriftelijk tentamen (50%) en opdrachten/case(50%)
tentamenperiode: mei/juni, augustus (herkansing)
tentameneisen: -
tentamenstof: collegestof en verplichte literatuur in de vorm van een artikelenbundel Beurzen en Events

Doelstelling

Inhoud

Massamarketing verliest het van een één-op-één-benadering! Individuele, interactieve communicatie is troef! Eventmarketing is de sterkst groeiende marketingactiviteit. Zowel adverteerders als reclamebureaus verwachten een toename van beleveniscommunicatie in het nieuwe millenium. Communicatie via beurzen en events (B&E) sluit hier naadloos op aan. De beurs- en evenementenbranche zal er dan wel voor moeten zorgen dat de beurs uniek in de marketingcommunicatie blijft, maar tegelijkertijd meegaat met de ontwikkelingen in het communicatievak. Vanuit deze visie wordt aan het profielvak ‘Marketing van Beurzen en Events’ inhoud gegeven.

Programma-opbouw

Beoordelingsregeling

0,2 x cijfer huiswerkopdrachten
0,3 x cijfer beurscase
0,5 x cijfer tentamen
-------------------------------------- +
eindcijfer

Verplichte literatuur

Artikelenbundel Beurzen en events

 6-2-2002