code: A2244      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 1
naam: E-Marketing/E-Logistics
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel, i&e/jaar 3&4 (oud)/mesor, ectrie/d23/major
voertaal: Nederlands
docent(en): prof.dr.ir. R. Dekker, prof.dr. W.J.M.I. Verbeke
contactpersoon: prof.dr. W.J.M.I. Verbeke
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: -
toelatingseisen: -
aanbevolen: -
onderwijsvorm: -
tentamenvorm: -
tentamenperiode: december/januari, augustus (herkansing)
tentameneisen: -
tentamenstof: -

Doelstelling

Verdieping van de kennis van E-Business vanuit de aspecten Marketing en Logistics.

Inhoud

Ontwikkelingen binnen E-business. Specifiek business models, binnen b2c en b2b markten.

Logistics & Netwerk-organisaties zal de (veranderingen in) logistiek en organisatie als gevolg van invoering van E-Business aan de orde stellen. Zaken als Enterprise Resource Planning (ERP), Business Proces Redesign (BPR) en Work Flow Management zullen behandeld worden.

Verplichte literatuur

Wordt nog nader vastgesteld.

 29-1-2002