code: A2242      studiebelasting: 9 sp      periode: sem. 1
naam: Weco. Business to business marketing
internet: rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel, econ/d123 (deeltijd)/profiel
voertaal: Nederlands
docent(en): drs. G.W. Havranek, drs. R.D. Menko MBA
contactpersoon: drs. G.W. Havranek, drs. R.D. Menko MBA
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: bij Studenten Informatiecentrum, vóór 1 augustus
toelatingseisen:
  • propedeuse Economie behaald
  • minimaal 27 sp uit het doctoraal-1 Economie dienen te zijn behaald (cijfers 5,5 en hoger), inclusief A2230 - Commerciële beleidsvorming 1
aanbevolen:
  • A7360 - Methoden en technieken
    Met nadruk wordt er op gewezen dat voor deelname aan de werkcolleges het vak Methoden en technieken in principe dient te zijn gevolgd. De kennis en vaardigheden die in dit vak aan de orde komen, worden in de werkcolleges bekend verondersteld. Dat betekent dat bij praktijkonderzoeken, werkstukken en dergelijke in het kader van de werkcolleges de beoordelingsnorm daar ook vanuit gaat.
  • AFB01 - Communicatieve vaardigheden
onderwijsvorm: 4 uur werkcollege per week + zelfwerkzaamheid
tentamenvorm: beoordeling van cases, nota's en presentaties
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: -

Doelstelling

Het werkcollege Business-to-business-marketing richt zich op marketingvraagstukken die betrekking hebben op industriële markten. Daarbij staat het opdoen van kennis, inzicht en het genereren van oplossingen voor diverse marketingproblemen centraal.

Inhoud

Het werkcollege is gericht op een goede koppeling tussen theorie en praktijk. Naast de behandeling van ‘hot topics’, zoals industrieel kopersgedrag/inkoopmanagement, relatiemanagement / accountmanagement, electronic commerce, supply chain management, innovatiemanagement, worden internationale B-to-B-cases behandeld. Verder komt ook de praktijk via de volgende onderdelen ruimschoots aan bod door middel van werkbezoeken en research assignments.

Het werkcollege wordt gegeven aan een groep van max. 20 personen. Iedere student maakt deel uit van een werkcollegeteam van 3-4 personen. Het werkcollege start met een introductiedag (vrijdag, in de eerste collegeweek). Deelname aan de introductiedag en aan alle collegesessies is verplicht.

N.B.: Dit werkcollege vindt alleen doorgang als er tenminste 15 (gekwalificeerde) studenten zich hiervoor hebben aangemeld.

Verplichte literatuur

Wordt nader bekendgemaakt.

 5-7-2002