code: | A2242 | studiebelasting: | 9 sp | periode: | sem. 1 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Weco. Business to business marketing | ||||||
internet: | rooster | ||||||
opleiding/fase: | econ/d23/profiel, econ/d123 (deeltijd)/profiel | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | drs. G.W. Havranek, drs. R.D. Menko MBA | ||||||
contactpersoon: | drs. G.W. Havranek, drs. R.D. Menko MBA | ||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | bij Studenten Informatiecentrum, vóór 1 augustus | ||||||
toelatingseisen: |
|
||||||
aanbevolen: |
|
||||||
onderwijsvorm: | 4 uur werkcollege per week + zelfwerkzaamheid | ||||||
tentamenvorm: | beoordeling van cases, nota's en presentaties | ||||||
tentamenperiode: | n.v.t. | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | - |
Het werkcollege Business-to-business-marketing richt zich op marketingvraagstukken die betrekking hebben op industriële markten. Daarbij staat het opdoen van kennis, inzicht en het genereren van oplossingen voor diverse marketingproblemen centraal.
Het werkcollege is gericht op een goede koppeling tussen theorie en praktijk. Naast de behandeling van ‘hot topics’, zoals industrieel kopersgedrag/inkoopmanagement, relatiemanagement / accountmanagement, electronic commerce, supply chain management, innovatiemanagement, worden internationale B-to-B-cases behandeld. Verder komt ook de praktijk via de volgende onderdelen ruimschoots aan bod door middel van werkbezoeken en research assignments.
Het werkcollege wordt gegeven aan een groep van max. 20 personen. Iedere student maakt deel uit van een werkcollegeteam van 3-4 personen. Het werkcollege start met een introductiedag (vrijdag, in de eerste collegeweek). Deelname aan de introductiedag en aan alle collegesessies is verplicht.
N.B.: | Dit werkcollege vindt alleen doorgang als er tenminste 15 (gekwalificeerde) studenten zich hiervoor hebben aangemeld. |
Wordt nader bekendgemaakt.
|