code: | A2236 | studiebelasting: | 9 sp | periode: | sem. 2 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Weco. Customer relationship management | ||||||
internet: | homepage, rooster | ||||||
opleiding/fase: | econ/d23/profiel | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | dr. G. Antonides, drs. B.W.N. Polane MBA | ||||||
contactpersoon: | dr. G. Antonides, drs. B.W.N. Polane MBA | ||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | bij Studenten Informatiecentrum, vóór 1 december | ||||||
toelatingseisen: |
|
||||||
aanbevolen: |
|
||||||
onderwijsvorm: | 4 uur werkcollege per week + zelfwerkzaamheid | ||||||
tentamenvorm: | beoordeling van cases, nota's en presentaties | ||||||
tentamenperiode: | n.v.t. | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | collegestof + verplichte literatuur |
Het leren begrijpen van klantenrelaties, en de rol van CRM-instrumenten waaronder databasemanagement. Studenten zullen door het volgen van dit werkcollege in staat zijn CRM-programma's te evalueren en de effecten op klantrelaties te begrijpen.
De onderneming onderhoudt op verschillende manieren en via diverse media
(zowel massa als individueel gericht) contact met haar klanten. In vele markten
kunnen concurrentie-voordelen worden gerealiseerd door de klantenbinding en
één-op-één relaties met klanten te versterken. Door CRM kan de klantwaarde
voor de onderneming toenemen. Hiertoe kunnen onder andere instrumenten zoals
loyalty programma's, direct marketing en klachtenbeheer worden ingezet. Het
datamanagement, de informatiehuishouding en het relatiemanagement moeten daarbij
op orde zijn en op elkaar aansluiten. Het concept van customer relationship
management integreert deze activiteiten en biedt de ondernemer de nodige
handvatten om relatiegericht te opereren.
In het werkcollege staat de wisselwerking tussen relatiemanagement en
klantenreacties centraal. Deze komt ook aan de orde met behulp van gastsprekers,
zelfstudie en research assignments.
Wordt nader bekendgemaakt.
|