code: A2216      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 2
naam: Marketing research 3: Marketing research and marketing strategy
internet: homepage, rooster
opleiding/fase: econ/d23/profiel, ectrie/d23/major
voertaal: Nederlands
docent(en): prof.dr. Ph.H.B.F. Franses, dr. P.C. Verhoef, mw. drs. K. Vlagsma
contactpersoon: dr. P.C. Verhoef
secretariaat: M&O/Marketing
aanmelding: op eerste college
toelatingseisen: -
aanbevolen: -
onderwijsvorm: hoorcolleges 2uur per week
tentamenvorm: opdrachten in teamverband
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: -

Doelstelling

Inhoud

Segmentatie en positionering nemen binnen marketing een belangrijke plaats in. In deze module wordt ingegaan op hoe marktonderzoek een rol kan spelen bij deze beslissingen en welke technieken daarbij toegepast worden. Je leert hoe je op basis van enquête data de markt kan segmenteren en ook hoe je met behulp van deze data merken kan positioneren. Ook komt de rol van marketing research bij concurrentie-analyse aan bod.

Verplichte literatuur

 8-3-2002