code: | A7323 | studiebelasting: | 3 sp | periode: | sem. 2 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | Kwantitatieve modellen in de marketing | ||||||
internet: | http://www.few.eur.nl/few/edu/vak/a7323/ | ||||||
opleiding/fase: | ectrie/d23/traject | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | prof.dr. Ph.H.B.F. Franses, mw. dr. N. Piersma | ||||||
contactpersoon: | mw. dr. N. Piersma | ||||||
secretariaat: | E&B | ||||||
aanmelding: | vóór 15 januari 2001 bij secretariaat E&B; of via homepage mw. dr. N. Piersma |
||||||
toelatingseisen: | - | ||||||
gewenst: | - | ||||||
onderwijsvorm: | 2 uur hoorcollege | ||||||
tentamenvorm: | opdrachten + tentamen | ||||||
tentamenperiode: | n.v.t. | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | collegestof |
Bekendheid geven aan de belangrijkste wiskundige modellen in diverse gebieden van de marketing.
In toenemende mate worden wiskundige modellen gebruikt als onderbouwing van marketing management beslissingen. Het doel van dit college is om een reeks van modellen te bestuderen en te beoordelen op praktisch nut, mogelijk door de gebruikte technieken toe te passen op eenvoudige praktijkproblemen. Er wordt aandacht besteed aan wiskundige modellen en technieken die gebruikt worden op het gebied van consumentengedrag, hun reactie op reclame, op promoties en op nieuwe productintroducties.
2 readers, te koop op college
|