code: A7323      studiebelasting: 3 sp      periode: sem. 2
naam: Kwantitatieve modellen in de marketing
internet: http://www.few.eur.nl/few/edu/vak/a7323/
opleiding/fase: ectrie/d23/traject
voertaal: Nederlands
docent(en): prof.dr. Ph.H.B.F. Franses, mw. dr. N. Piersma
contactpersoon: mw. dr. N. Piersma
secretariaat: E&B
aanmelding: vóór 15 januari 2001 bij secretariaat E&B;
of via homepage mw. dr. N. Piersma
toelatingseisen: -
gewenst: -
onderwijsvorm: 2 uur hoorcollege
tentamenvorm: opdrachten + tentamen
tentamenperiode: n.v.t.
tentameneisen: -
tentamenstof: collegestof

Doelstelling

Bekendheid geven aan de belangrijkste wiskundige modellen in diverse gebieden van de marketing.

Inhoud

In  toenemende mate worden wiskundige modellen gebruikt als onderbouwing van marketing management beslissingen. Het doel van dit college is om een reeks van modellen te bestuderen en te beoordelen op praktisch nut, mogelijk door de gebruikte technieken toe te passen op eenvoudige praktijkproblemen. Er wordt aandacht besteed aan wiskundige modellen en technieken die gebruikt worden op het gebied van consumentengedrag, hun reactie op reclame, op promoties en op nieuwe productintroducties.

Verplichte literatuur

2 readers, te koop op college

 9-3-2001