code: | A2244 | studiebelasting: | 3 sp | periode: | sem. 1 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
naam: | E-Marketing/E-Logistics | ||||||
internet: | http://www.few.eur.nl/few/edu/vak/a2244/ | ||||||
opleiding/fase: | econ/d23/profiel, i&e/jaar 3&4 (oud)/mesor | ||||||
voertaal: | Nederlands | ||||||
docent(en): | prof.dr.ir. R. Dekker, prof.dr. W.J.M.I. Verbeke | ||||||
contactpersoon: | prof.dr. W.J.M.I. Verbeke | ||||||
secretariaat: | M&O/Marketing | ||||||
aanmelding: | - | ||||||
toelatingseisen: | - | ||||||
gewenst: | - | ||||||
onderwijsvorm: | - | ||||||
tentamenvorm: | - | ||||||
tentamenperiode: | onbekend | ||||||
tentameneisen: | - | ||||||
tentamenstof: | - |
Verdieping van de kennis van E-Business vanuit de aspecten Marketing en Logistics.
Marketing zal aandacht schenken aan de integratie van diverse ICT technieken voor zover deze betrekking hebben op het klantencontact. Specifiek gaat de aandacht naar CRM (customer relationship management) en naar het inschakelen van nieuwe verkoop- en communicatiekanalen, het segmenteren van klanten, (direct) marketing technieken, call centers, e.d.
Logistics & Netwerk-organisaties zal de (veranderingen in) logistiek en organisatie als gevolg van invoering van E-Business aan de orde stellen. Zaken als Enterprise Resource Planning (ERP), Business Proces Redesign (BPR) en Work Flow Management zullen behandeld worden.
Wordt nog nader vastgesteld.
|